Мої уроки


План-конспект урока английского языка  в 5 классе по теме «Going shopping»
Тип урока: урок закрепления лексического материала
Дидактические цели:
- активизация лексического материала по теме «Покупки»;
- формирование навыка устной речи в рамках заданной темы;
- развитие навыка чтения с полным пониманием;
Задачи:
- отработать навык чтения и произношения звука «∫»;
- формировать навык извлечения необходимой информации из тематического текста;
- развивать умение строить высказывание с опорой на речевой образец;
- формировать навык диалогической речи на основе диалога-модели;
- способствовать формированию активного словаря по теме «Покупки»

Ход урока
1.Warm up
Good morning, dear children. My name is…Do you like shopping? Let’s go shopping today. Read the poem about it together.
Shopping, shopping,
Let’s go shopping
We shall buy a lot food
Cheese and honey
Bread and butter        
I think it tastes  so good!
2. Reading practice.
Let’s read the text about the most famous shops in London.
Read the text. Explain the words in bold.
Shopping in London
Most of London’s big and beautiful shops are in Oxford Street and Regent Street. There are always a lot of people there. You can buy different things there - clothes for young people and old ladies and gentlemen; shoes, boots and sandals of all colours, products and toys.
New Covent Garden is an important shopping place too, but it is not so famous. People who come here can visit more than forty different shops. The opening hours here are from 10 a.m. to 8 p.m. but most shops in London open at 9 a.m. and close at 5:30 p.m. There are a lot of places to eat and drink there. During lunch time, people can listen to classical, jazz and pop music. Some years ago New Covent Garden was the biggest fruit vegetable market of the British capital.
Many people think that Harrods is one of the most fashion able shopping places in London. Some of them say you can everything in Harrods, even wild animals. They have a zoo you can buy a crocodile from it or more usual pets — dogs, cats or birds. Harrods is situated in the West End too.
Hamleys is one of the world’s best-known toy shops. Many people shop there. Children can have their birthday there. Around 5 million people visit  Hamleys  every year. There are over
35, 000 different toys in the shop.
Finish the sentences:
  1. The world-famous places for shopping in London are ___________________________
  2. __________________     some years ago was a fruit and vegetable market.
  3. Harrods opens at___________________________________________________________
  4.  There are  more than __________________shops in New Covent Garden,
  5. People can listen to music at_______________________ in New  Covent Garden.
  6. People can buy wild animals in        ___________________________________________                
  7. You can buy a lot of toys in _________________________________________________
3. Word Practice (in the Clothes Shop)
Make your sentence:
I think I can buy  ………. in the Clothes Shop
trousers, a dress, a skirt, a coat, a school uniform, a coat, a jumper, a raincoat, mittens, a T-shirt, jeans, a sweater …
4.Dialogue Practice
 Listen to the dialogue.  Repeat after the tape and then act it out.
AT THE SHOP
-What can I do for you?
-We would like some brushes  (кисти) and paints. I think we ‘ll buy some paper and pencils too.
-Any felt-tip pens? (фломастеры)
-No, thank you. But I want a pencil sharpener and a pencil case, please. Here you are.
-Thank you.
Make your own dialogue with these words:
pencils/text books/ pens/notebooks /a glue stick/ rubbers/rulers/ sharpeners
/dictionaries /a ruler/a book/  felt-tip pens /a book of poems
5. Writing  practice
Bring the goods into the right shop:
felt-tip pens, a book of poems, trousers, a dress, potatoes, milk, a skirt, a coat,  a jumper, bananas, a raincoat, mittens, grapes,   a T-shirt, jeans, puzzles, a sweater , cabbage, meat, pencils, text books, a teddy bear,  pens, garlic, notebooks, a glue stick, a toy rabbit, rubbers, rulers, a doll,  sharpeners, coffee,  dictionaries, a ruler, a book,  tomatoes, fish , bread, carrots, workbooks, lemons, onions, a school uniform, a coat, cheese, a ball.
Change your  papers and check your neighbour’s work
6. Summary
7. Homework (write a new dialogue and act it out)


Unit 3. Around the city.
Урок  № 1 (22)                                                                                  4 клас
Тема: "Орієнтація в місті"
Мета: ознайомити з новою лексикою теми, удосконалювати навички діалогічного мовлення на рівні мікродіалогу з опорою на зразок, удосконалювати навички вживання граматичних структур в усному мовленні; розвивати вміння спілкуватися, здатність мовного самоконтролю; виховувати ввічливість у стосунках із людьми.
Тип уроку: ознайомлення з новими лексичними одиницями та формування лексичних навичок усного мовлення і читання.
Програмне забезпечення: інтерактивна дошка з мультімедійною презентацією за темою, фрагменти аудіозапису, графічні об'єкти.
Хід уроку
1. Початок уроку.
1.1 Greeting. Привітання.
1.2 Warming up. Організаційний момент.
T: Who is on duty today?
T: Who is absent?
1.3 Aim. Повідомлення теми і мети уроку
T: Today we’ll travel around the city. We’ll learn the names of some buildings and will be able to say what there is in the street.
2. Основна частина уроку.
2.0 Grammar. Індивідуальне виконання завдань на картках.
2.1 Vocabulary. Подання лексичного матеріалу.
2.2 Match. Сполучи назви будівель і малюнки (цифри на дошці).
2.3 Writing. Диктант. Запис слів у зошити. Вчитель називає дію, яку можна виконати десь, учень це місце записує.
1. You can see animals herezoo.
2. You can see films here – сinema.
3. You can see old things here – museum.
4. You can see beautiful pictures here – gallery.
5. You can see funny clowns and clever animals here – circus.
6. You can eat here – café.
7. You can dance to music here – disco.
8. You can see plays here (п'єси) – theatre.
9. You can buy things here – shop.
10. You can see shows and concerts here - concert hall.  Перевірте себе.
2.4 Play - time.
2.5 Reading. Читання діалогу.
2.6 “Jigsaw. Вправа «ажурна пилка». Клас ділиться на 2 команди. Кожна отримує недороблений план міста. Учням необхідно дізнатись інформацію у іншої команди, ставлячи запитання і закінчити план.
2.7 Play - time.
2.8 Writing. Відпрацювання нового лексичного матеріалу у РЗ, впр. 1,2, ст. 30.
3. Заключна частина уроку.
3.1 Summarizing. Підведення підсумків.
What topic did we discuss today? What buildings do you remember?
3.2 Marks.

3.3 Homework. Повідомлення домашнього завдання. РЗ, впр. 3, ст. 30.




THE TOPICPLANNING BIRTHDAY PARTY
Предмет: английский язык
Класс: 3
Тема: обобщающий урок по теме «День рождения»
Тип урока: урок систематизации и обобщения
Цели урока:
1.     обучающая:
·        обобщить и систематизировать знания по теме «День рождения»;
·        закрепить умения использовать изученные лексические единицы в речевых высказываниях;
·        развитие навиков говорения;
·        совершенствование навыков аудирования;
2.     развивающая:
·        развитие памяти, внимания, мышления;
·        развития коммуникативных способностей;
·        формирование положительной мотивации к изучению английского языка;
3.     воспитательная:
·        воспитывать умение общаться;
·        воспитывать умение взаимодействовать и сотрудничать.
Visual and technical aids: a tape recorder, video material, flashcards, phonetic drill cards.


THE PROCEDURE OF THE LESSON
I. Introduction.
1.1 Greeting
T: Good morning, everybody! I’m glad to see you!
        How are you?
        What day is it today?
        What month is it now?
        What season is it now?
         What is the weather like today?
1.2 Motivation. Topic and the aim of the lesson
Look at these things! What are these? So, you see that this is a present and this is a birthday hat. Try to guess! What is the topic of our lesson? (дети сами называют тему урока)
Yes, you are right! So today we will speak about birthday and review all the words we have learnt. There’s no better way than to relax somewhere at a party, especially if it is a birthday party.
Can you hear some nice sounds of music? (звучит мелодия “Happy Birthday”)
They are coming from Harry’s birthday party.
 Let’s visit him and have some fun, all friends together.
II. THE BODY OF THE LESSON.
Warming up
T: Before going to the party, we need to revise some words and expressions. Repeat after me the following words.
Phonetic drill
 [ɜː] birthday
[æ] candle/ hat/tag
[ei] cake / celebration / game/ station/
[e] presents/ guest/ tennis/
[əu] code/ postcard/ 
[ʧ]chair
[i] milkshake/ symbol/
[ai] pie/ hide-and-seek/ mime /time
 [u:] food
[o] hot potato    (повторяют и читают за учителем)
Now we are ready to move to the party.
2.1.Беседа с классом:
- Do you like BP?
- When is your B?
Разминка Boys and girls, boys and girls
                   When is your birthday?
                    January, Fenruary, March please stand up!..
2.2. Vocabulary revision (Hot Potato)
 2. 3. Group Work
T: To feel comfortable at his party, we need to to do some lovely activities
/The teacher units the children into 4 equal groups and gives them some tasks and handouts/
T: I’ll give you the task for each group:
The 1st group – your task is just to plan our Birthday party. Try to put all these things to do in the correct order:   (делают у доски)
  • To open the presents
  • To write the invitations
  • To phone a friend
  • To send the invitation
  • To have a party
  • To buy food and drinks
  • To clean the house
P: Things to do for the party: ……..
The 2nd group - your task to make a poster of birthday symbols (на ватман клеют картинки с изображениями символов
-         Now let’s move on to symbols, which are no less important.
P:  Birthday symbols are… (Birthday cake, birthday postcard, presents, candles, guests, games, party food and birthday hats)
Разминка       (музыкальная пауза) –Hands up! Hands down!
The 3rd group – your task to choose and tell us about different birthday games
(Football, hide-and-seek, tennis, tag, ski, hot potato, basketball, mime and guess the animal)
P:  Birthday games are…
-         Let’s play “Mime and guess the animal!”
-         The 4th group makes a poster and presents us Birthday Menu (из картинок выбирают продукты для меню, все приклеивают на доску и каждую подписывают)
- We can eat……
-We can drink….
Беседа с классом: What is your favourite food?
I am fond of…
I enjoy eating…
I adore…
I think ……. is yummy-yummy.
T: Let’s start! I’ll give you 5 min. (во время работы звучит музыка, после истечения времени учащиеся презентуют свою работу)
?2.4. Speaking: (проверка домашнего задания, диалог ex.2 p. 48)
2.5. Listening
T: Now let’s see if Harry had all these attributes on his birthday
The pupils watch the video (смотрят и отвечают на вопросы)
- How many presents has he got?
- What presents has he got?
2. 6. Song “Happy Birthday”
III. Conclusive part of the lesson
/ The best pupils comment on what they did /
T: Where were you 30 minutes ago?
P: We were at Harry’s party.
T: Which games did we play?
P: Hot potato, mime and guess the animal
T: Which food did we enjoy?
P: Sandwiches, burgers, hot dogs, cookies, biscuits, and ice-cream.
3.1. Birthday Feedback (каждому выдается бланк)
          1. Birthday symbols:____________________________________
          2. Birthday food: _______________________________________
          3. Birthday games: _____________________________________      
Hometask:
To plan your birthday party ex.4 p.49
Evaluation
                                      



                                                    Урок 2 клас
Тема:              Мій одяг. Опис зовнішності
Мета:
-           поглиблювати рівень засвоєння лексико-граматичного матеріалу, вивченого протягом теми, удосконалювати вміння застосовувати вивчений матеріал на практиці, ознайомити учнів з новою лексикою (a blouse, a dress, a skirt, trousers, socks, shoes) та практично застосовувати її в усному мовленні.
-           Розвивати пам'ять, увагу та творче мислення учнів, навички сприйняття англомовного тексту на слух.
-           Підвищувати інтерес до вивчення англійської мови, сприяти розширенню кругозору, виховувати культуру спілкування.
-           Формувати в учнів шанобливе ставлення до свого одягу.
Обладнання: підручник, картки з зображенням предметів одягу, ноутбук, проектор, тематичні малюнки
Хід уроку
І. Організаційна частина уроку
Greeting. 1. Привітання
Greeting Poem
Good morning, good morning,
Good morning to you!
Good morning, good morning,
We are glad to see you!
ІІ.  Повідомлення теми та мети уроку
T: at this lesson you’ll practice in describing toys, people, yourself, the clothes you and your friends wear.
ІІІ. Уведення в іншомовну атмосферу
Warming-up.  Мовна розминка
T: What is your name?
   How old are you?
   Where are you from?
   How are you today?
   Nice to hear it. (Розмова в режимі вчитель-учні)
1.       Гра My Body” – повторення лексики. Гра проводиться у швидкому темпі. Ведучий називає слово, яке стосується теми «Зовнішність» і показує на цю частинку тіла. I have got a nose( eye, ear, lip).  Після повторення усіх слів вчитель подає команду Touch your nose( eye, ear, lip) хтось із учнів продовжує.
2. Робота з плакатом. (На дошці знаходиться зображення дитини;завдання учнів --  позначити частини тіла
 ІV. Основна частина уроку
1.     Перевірка домашнього завдання
T: Dear children, your task is to find the words with the opposite meaning
(учні складають картки із антонімами по парах)
 2.  Presenting vocabulary
1.подання нових лексичних одиниць: a blouse, a dress, a shirt, a skirt, trousers, socks, shoes та їх фонетичне опрацювання.
-  бесіда за підручником впр.1 (с.52)
T: look at the pictures on page 52.
What can we see?
We can see clothes.
We can see a blouse, a dress, a shirt, a skirt, trousers, socks, shoes (вказує на предмет одягу, який називає).
Repeat after me: a blouse, a dress, a shirt, a skirt, trousers, socks, shoes.
Pronunciation.
2) фонетичне опрацювання лексики впр.1 (с.52) – учні ще раз слухають подані слова в аудіо записі та декілька разів повторюють їх.
Practicing Vocabulary.
1) Повторення кольорів, перегляд відео презентації.
2) Активізація нової лексики в бесіді з учнями з використанням структури “What colour is\are the…”
3) Навчальна розмова вчителя з класом на основі нової лексики (T-P1, P2, P3)
T: What clothes do you wear in summer (spring)?
What clothes are for men\women?
Which can be both for men and women?
What clothes do you like to wear?
Physical Activity. 3. Фізкультхвилинка.
T: now, let’s relax and do some exercises to music.
Head, shoulders, knees and toes.
4. Speaking.  Вдосконалення навичок усного мовлення – виконання впр.4 с.53.
Учні складають короткі усні повідомлення про свій одяг за поданим у праві зразком та по черзі виступають з ними.
5. Writing. Тренування учнів у навичках письма
Серед поданих слів учні знаходяться знайомі їм слова, записують їх у зошит (можна перекласти їх або скласти речення з одним чи з кількома із них).
6. Reading. Тренування учнів у навичках читання
               Серед поданих слів вставити пропущену літеру.
7.Listening-comprehension. Вчитель зачитує опис одягу, учні розмальовують його.
8.Playing a game. Гра «Розвішай одяг»
На дошці розміщені малюнки, що означають предмети одягу сьогоднішнього уроку. Учням потрібно знайти назви предметів одягу і з’єднати їх з картинками.
9.  Гра «Одягни ляльку на прогулянку»
На дошці розміщені малюнки, що означають предмети одягу сьогоднішнього уроку.
Клас ділиться на групи. Завдання групи – скласти невеличку розповідь про свою ляльку та її одяг для прогулянки.
Команда, яка складе розповідь швидше – переможець.
(Зразок розповіді:
This is my doll.
It is tall. Its face is nice.
It has got a blue dress, white socks and blue shoes on.
It is pretty).
 V. Заключна частина уроку.
1.       Домашнє завдання
-           Learn to sentences – ex.8 p.53
-           Write down new words into your vocabulary.
Summarizing. 2. Підведення підсумків уроку.
T: what topic were we discussing?
What words have you learned?
What did we play?
Name one thing you are wearing now.
The lesson is over.

Good bye, children!



                                           Урок 3 клас

ТЕМА: ЖИТТЯ ВДОМА
Підтема: ДОМАШНІ СПРАВИ
Мета:
Навчальна:ввести та активізувати новий лексичний матеріал за темою «Життя вдома», вчити описувати домашню діяльність, висловлювати своє ставлення, збільшувати обсяг знань про соціокультурну специфіку іноземної мови, практикувати уміння учнів будувати мовне висловлювання відповідно ситуації;
Розвивальна:розвивати пам'ять, увагу, уміння працювати у парі, групі, логічно висловлювати думку,учити уважно стежити за інформацією, мотивувати готовність брати участь в іншомовному спілкуванні;
Виховна: виховувати розуміння важливості оволодіння іноземною мовою і потреби користуватися нею як засобом спілкування, виховувати уміння концентруватися, слухати інших, формувати доброзичливу атмосферу в класі.
Обладнання: підручник Несвіт А. М. “WelearnEnglish” 3 кл., картки з теми «Домашні справи», картки з прийменниками для роботи в парах, таблиця-тренажер для закріплення структури речення
ХІД УРОКУ
І.  ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ
1. Привітання.
HOW DO YOU DO?


Good morning, good morning,
Good morning to you.
This nice early morning
How do you do?
Good morning, good morning,
Good morning to you.
This nice early morning
I'm well, and you?


2. Введення в іншомовну атмосферу.
1) Повторення вживання прийменників. Учні отримують картки із командою і пропонують виконати її сусіда по парті.Revisetheactionverbswithprepositions. Play with the pairs of pupils. Tell pupils “Put your pens on the books. Put your daybooks under the pencilboxes. Go to the blackboard, Danylo” etc.
2) Повторення лексики з теми. Грають учні всього класу. За допомогою опорної таблиці учні повторюють питальну форму звороту thereis/are.Playwiththewholeclass. You can use furniture words. Pupil A put the question and pupil B choose the necessary word (words) and answer it.
Таблиця 1.
What
is there
are there
in the
hall
living room
kitchen
dining room
bedroom
?
a mirror
a sofa
a cooker
a table
a bed/beds, etc..
3. Повідомлення теми та мети уроку.
At this lesson you'll remember how to describe your day activities at home, and you'll learn some new words and practice them in games and exercises.
4. Перевірка домашнього завдання.
Where do you live? -Where is your flat (house)? -Is your flat (house) very big? -Read your letters to Tom. (Ex. 5. P.97)
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.     Подання й відпрацювання нових ЛО, повторення вживання PresentSimple
1.                   Listen and repeat (p. 98, ex. 1). Look at the pictures. Read the words under the pictures. Drill the pronunciation of the words.Use the flashcards.
2.                  Повертаємося до таблиці 1. Зміст другої та останньої колонок міняємо і тепер вже можемо повторювати вживання PresentSimple та практикувати нову лексику. Відповідаючи на запитання ученьпоказує відповідний малюнок. Учитель слідкує за правильністю виконання вправи.
Таблиця 1.2
What
do you do
in the
hall
living room
kitchen
dining room
bedroom
?
I
feed the cat
lay the table
wash the dishes
clean the floor
water the flowers, etc..
2.Читання та граматика. 
Практика моделювання речень з новою лексикою у  PresentSimple та вживання слів-маркерів. (Chooseandsay (p. 98, ex. 2)) Учитель за зразком вправи пояснює завдання, прочитують вправу хором, потім учні виконують граматичну частину вправи самостійно.
E x a m p I e: I feed/feeds the cat every day.
Mary walk/walks the dog in the morning.
1.                  I oftenclean / cleans the floor in my room.
2.                  My sisterusuallywater/waters the plants.
3.                  My Mum usuallylay/lays the table before dinner.
4.                  I wash / washes the dishes every day.
5.                  My father oftenwalk/ walks the dog.
Потім учні читають речення ланцюжком, перекладають, якщо це необхідно, учитель звертає увагу учнів на місце слів-маркерів. Якщо є час, варто записати декілька речень у зошити та на дошці.
3. Фізкультхвилинка.
Учні співають пісню “HeadandShoulders…” та виконують певні діі під музичний супровід
4.Аудіювання та письмо
Complete the sentences (p. 99, ex. 3)
1.     I always    in the kitchen.
http://www.capitalotc.com/wp-content/uploads/2015/02/kids-who-wash-dishes-have-fewer-allergies.jpg
2.     My sister usually    in the bedroom.
http://thumbs.dreamstime.com/z/little-children-caring-plant-18095008.jpg
3.     We sometimes      in the living room
http://player.myshared.ru/693816/data/images/img5.jpg
Спочатку учні дивляться на малюнки та називають їх (якщо потрібно, можна звернутися до малюнків на дошці), читають вголос, потім мовчки. Після повторення слів можна запитати дітей хто, де і коли виконує ці дії.
-Where do you alwayswash the dishes?
-Who usually waters flowers?
-When do they lay the table?
Тепер учні можуть виконати вправу письмово.
5.Прочитай і познач. Read and match (p. 99, ex. 4)
Спочатку учні слухають і розуміють запитання, які читає учитель, пропонують відповіді на ці запитання. Потім учні читають за вчителем хором, потім індивідуально, а згодом розігрують цей діалог в парах.
Pair work
Pupils have to match the questions with the answers.
Check up the pairs of sentences.
6. Answer the questions (p. 99, ex. 5)
Учитель допомагає прочитати і зрозуміти запитання, скласти відповіді, далі учні самостійно обирають собі пару для діалогу і працюють. Моделювання власних запитань заохочується.
1.          Is your house (flat) big?
2.           Do you help your parents about the house?
3.           Do you wash the dishes?
4.           What do you usually do?
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.     Circle the word Game
Teacher: Let’s revise the meanings of the following words and word-combinations:
tofeedthecat
tocleanthefloor
towatertheplants
towashthedishes
towalkthedog
tolaythetable
todoone`slessons
tosleep
towashthedishes
tocleanthefloor
todoone`slessons
tolaythetable
tofeedthecat
towatertheplants
towalkthedog
tosleep
мити підлогу
вигулювати собаку
годувати кота
накривати на стіл
поливати рослини
спати
мити посуд
робити уроки
Учні поділені на дві команди, кожна з яких має свій список слів на дошці. Учитель називає слово(словосполучення). Треба швидко прочитати їх і обвести кольоровою крейдою на дошці. Перемагає команда, що швидко і без помилок виконає завдання.
2.     Home work
Read (p. 99, ex. 3), write some sentences about pupil`s day activities.

                                 Урок 4 клас 

Тема: IN THE SHOPS
Цілі:
Практична:
1)    повторити вивчену лексику з теми та практикувати її вживання в усному мовленні і на письмі.
2)    тренувати читання з повним розумінням прочитаного.
3)    вдосконалювати всі види мовлення учнів (читання, письмо, аудіювання, говоріння).
Розвиваюча:
Розвивати комунікативні навички учнів, увагу, пам'ять, мислення, адитивні механізми.
Виховна:
Виховувати ввічливість, культуру спілкування, прищеплювати інтерес до вивчення мови.
Обладнання:
Підручник, робочий зошит, таблиці, картки з фонетики та лексики, аудіо запис, ноутбук.                  
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок
Завдання уроку:
1)    Повторення лексичних одиниць теми.
2)    Тренування і правопис лексичних одиниць.
3)    Читання тексту з повним розумінням прочитаного.
                                                  Хід  уроку
І. Організаційна частина
1. Greeting . Привітання.
T.:   Good morning, children!
P.: Good morning, teacher!
T.: I am glad to see you. Let`s start our lesson with song ``Good morning!``
Бесіда `` How are you today?``
T.: How are you today?
P.: I am fine.
Перевірка присутності учнів.
T.: Who is on duty today?
P.: I am.
T.: Who is absent today?
P.: Ann Petrenko is absent today (All are present).
2. Повідомлення теми і мети уроку, мотивація.
T. Looking at the blackboard! Try to guess what is the topic of our lesson. Who can tell me?
P.: In the shops.
T.: You are right. The topic of our lesson is ``In the shops``. Today we are going to repeat grammar. So we have a lot of to do.
Озвучення мети та мотивації.
3. Фонетична зарядка.
T.: We shall begin our lesson with fonetic drills.
T.: Let’s practice sound [w]:
      Why do you cry, Willy
      Why do you cry?
      Why Willy, why Willy?
      Why Willy, why?
III. Warming up. Мовленнєва зарядка.
T.: Doing is better than saying. Pay attention at the clock and answer the questions:
      ``What season is it now?``
P1: It is winter now.
T:  What are winter month?
P2: December, January, February are winter months.
T.: What the weather like today?
P3.: It`s sunny today.
T.: It’s time to start our English lesson.
5. Уведення в іншомовну сферу
Повторення лексичного матеріалу
(Ex. 3 p. 85, Ex. 1 p. 84)
T. Now we shall repeat our new words
6. Перевірка домашнього завдання
T. Now, let`s check your written hometasks.
Open your workbooks, please.
(Ex. 1, 2 p. 47)
ІІ. Основна частина уроку.
1.     Робота з підручником
1.1.         Практика читання
T. Open your books on page 84 exercise 1.
Read and translate the sentences one by one.
1.2.         Практика діалогічного мовлення
-Where can you buy…?
- I can buy … at the … .
- Where do they sell… ?
- They sell … at the … .
Фізкультхвилинка
T.: Are you tired? Stand up, please. Let`s sing and dance a little.
Song ``If you are happy``.
2. Lexical dictation. Диктант
T. Now, we shall have lexical dictation.
(газетний кіоск, хлібний магазин, м`ясний магазин, аптека, журнал, газета, зубна паста, мило, шампунь, ліки).
3.Презентація “ Present Continuous”.
4. T. Now, let`s repeat our favourite song for our party “ We all friends together”.
ІІІ. Заключна частина уроку.
1.Пояснення домашнього завдання.
T.: Open your diares. Your hometask for the next lesson
Ex. 3 p. 48 (PЗ); Ex. 4 p. 85 (підручник)
2. Підбиття підсумків.
T.: You have made a lot of work today. You done well.
3. Оцінювання.
T.: Your marks are…
4. Завершення уроку.
Song “Good buy”
T.: Good bye, children.
 See you again. Good luck!
 3 класс 
Урок на тему:
Food
Цілі і завдання уроку:
Навчальні:
  • Удосконалити комунікативну компетенцію учнів на основі навичок володіння лексичним матеріалом по темі.
  • Сформувати навички використання лексичних одиниць в самостійних монологічних і діалогічних висловлюваннях.
Виховні:
  • Стимулювати формуванню уявлення про правильне харчування.
  • Виховувати толерантне відношення до інших людей.
Розвиваючі:
  • Розвити уяву.
  • Розвити здатність до комунікабельності.
  • Розвити навики читання та говоріння, вміння взаємодіяти з мовним партнером.
  • Хід уроку
    І Початок уроку:

    1. Організаційний момент. Привітання.
    T: Good afternoon, dear children!
    (Good afternoon, teacher)
    I’m glad to see you
    (We are glad to see you too)
    How are you today?
    (We are fine!)
    I’m glad that you are fine today and you can say “Hello!” to each other.
    Cl: It’s time to say “Hello!” (Hello)
    It’s time to say “Hello!” (Hello)
    It’s time to say “Hello!” (Hello)
    And start our lesson!

    ІІ Основна частина уроку

    1. Повідомлення задач та теми уроку.

    I hope we’ll have a wonderful time together. So, today we continue to speak about different kinds of food.
    During the lesson we’ll go to the shop to buy some food there, you’ll sing a song, recite poems and of course we’ll play.

    1. Фонетична зарядка.
    T: At first let’s revise the English sounds and the words with these sounds. Listen and repeat after me.
    [n]banana, honey, lemon
    [b] bread, butter
    [k[ corn, cabbage, coffee
    [s] sausage, juice, soup
    [ı] fish, milk, porridge
    [i:]meat, tea, sweets, cheese
    T: You pronounced the sound and the words well.


    1. Актуалізація лексики з теми «Продукти»
    T: Children, we have a guest today. Look at the blackboard, please. Can you name this character from the fairy tale? You are right. This is Rabbit. He has a birthday party today. He can buy different kinds of food. What can he buy? (гра з м’ячем)
    P1, P2, P3 – sweets, milk, honey… (діти називають всі продукти, які вони знають)

    T: Now look at the blackboard, please! Here you can see what Rabbit wants to buy. Can you help him and join the words to the pictures.
    (учні по одному виходять до дошки та з’єднають лінією назви до їх картинок: м’ясо, чай, молоко, мед.
    T: Well done! You are very clever!

    1. Розвиток монологічного мовлення та самостійного висловлювання:

    Rabbit invites many friends to his birthday party. But do they know good table manners? Let’s remind them.

    Use: should/shouldn’t
    • You should sit up straight.
    • You shouldn’t eat with your fingers.
    • You shouldn’t put your elbows on the table.
    • You should put your dirty knife, spoon and fork on your plate.
    • You shouldn’t lick your fingers.
    • You shouldn’t talk with your mouth full.
    • You should say “Thank you” after meal.
    “Good manners make good meals”

    T: Dear children, Rabbit’s friends like different kinds of food. What do they like? Look at the blackboard, match the characters from the fairy tales and their favourite food.
    For exampleMalvina likes tea

    (Учащиеся называют любимую еду сказочных персонажей)
    Karlson likes jam.
    Winnie likes honey.
    Matroskin likes milk.
    Sharik likes meat.
    T: What does Rabbit like?
    T: You are right, Rabbit likes carrots.
    T: And what do you like to eat and drink?
    (Учні по черзі представляють свої оповідання та презентації малюнків)
    Hi! My name is Nastya. I like bananas and juice. I don’t like fish. I would like to eat sweets.

    T: Darlings, I know what tasty things you like and now listen and learn a new poem about food.
    (Діти слухають вірш на аудіозаписі)
    Зміст вірша “What do I like” зображено на екрані з допомогою знаків та малюнок)

    T: Do you like the poem? What food was mentioned in the poem?
    (ice-cream, sweets, cookies, cheese, coffee, tea)
    (на дошці залишаються тільки малюнки та 2 ост. строчки)
    T: Let’s recite the poem for Rabbit, please.

    P: I like ice-cream.
    She likes sweets.
    I like cookies.
    He likes cheese.
    I like coffee.
    She likes tea.
    I love you
    Do you love me?

    1. Фізкультхвилинка
    T: Are you tired? Let’s play.
    • Clap your hands if you can eat it.
    Stamp your feet if you can’t eat it.
    (a banana, a stick, a carrot, a lemon, a table, a box, a tomato, a clock, an ice-cream, a desk, an orange, cheese, sweets, a window)
    • Song “If you’re happy”

    1. Розвиток діалогічного мовлення.
    T: Fine. The next task is making dialogues about yourself. I’ll give you some minutes and check you up. At first I’d like to listen to the model of the dialogue. Who wants to read it?
    Tanya: Hello!
    Taras: Hello!
    Tanya: What is your name?
    Taras: My name is Taras. What is your name?
    Tanya: My name is Nanya.
    Taras: What is your favorite food?
    Tanya: My favorite food is pizza? What is your favorite food?
    Taras: My favorite food is salad?
    Tanya: Thank you. Bye!
    Taras: Thank you. Bye!
    1. Розвиток граматичної структури артиклів a/an та займенника “some
    T: Let’s return to our Rabbit. He has many tasty things on the table. What does he have on the table?
    (Учні називають продукти, які знаходяться на столі)
    Rabbit has some tea for Malvina.
    Rabbit has some jam for Karlson.
    Rabbit has some honey for Matroskin.
    Rabbit has some meat for Sharik.
    Читання тексту з охопленням його основного змісту.
    Our friend Rabbit is the famous English rabbit. He knows well what English people like to eat. Do you want to know too?
    Read the following paragraph and answer to my questions.
    p. 133 ex. 8
    Answer the questions:
    1. Do English people like porridge?
    2. What do the English sometimes eat bred with?
    3. How many meals a day do the English have?
    4. When is breakfast time in England?
    5. What is English people’s last meal?
    6. Do the English eat porridge for breakfast or for dinner?
    7. Do English drink tea from cups or from glasses?

    ІІІ Заключна частина
    1. Підбиття підсумків.
    The conclusion of the lesson.
    T: Children, it’s time for Rabbit to say good bye. I think you like Rabbit’s birthday. Let’s sing the song for him.



    Thank you very much! Today you were very active and worked very hard.
    1. Оголошення домашнього завдання.
    Ex.7 p.133, home reading Lesson 7.



Немає коментарів:

Дописати коментар